Search
Om Ami Hemviken
fade
1938
page-template,page-template-full-width,page-template-full-width-php,page,page-id-1938,eltd-core-1.0,averly child-child-ver-1.0.0,averly-ver-1.0,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-main-style1,eltd-disable-fullscreen-menu-opener,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,eltd-,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-disable-sidemenu-area-opener,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Ami Hemviken
Medveten kommunikation är inte good to have - det är nyckeln till framgång.

Med ett stort mått humor och massor av energi delar Ami Hemviken med sig av sina kunskaper inom kommunikation, ledarskap och retorik. Hon brinner för ämnet och för att skapa förändring hos dem hon möter. Ami har roligt på jobbet och det märks.

Med över tio års erfarenhet som föreläsare, coach och ledartränare har hon förmågan att förstå och möta olika målgrupper. Hon är lika bekväm i mötet med tio truckförare, 650 småföretagare eller den enskilde generaldirektören.

Ericsson, H&M och Mannheimer Swartling är några av hennes uppdragsgivare, som visar henne fortsatt förtroende genom återkommande uppdrag.

Som beteendevetare är Ami skicklig på att förstå och analysera mekanismerna kopplade till beteendeförändring genom kommunikation. Hon kontaktas återkommande av media för att uttala sig om retorik, lärande och ledarskap.

Ami har tidigare jobbat som högstadielärare, sångerska, servitris, pianolärare och konferencier … Utmaningarna (suddkastning, sluddrande gäster och rundgång i ljudsystem) har skilt sig lika mycket åt som medgångarna (brutet utanförskap, dricks och applåder). Men gemensamt för alla jobb har varit det mänskliga mötet, utveckling och kommunikation. Något som alltid varit Amis grej.

Amis brinnande intresse för mångfald, mänskliga rättigheter, jämställdhet och miljö skymtar ibland och finns alltid med som en solid värdegrund. Hon är en sann humanist och skulle aldrig behandla människor olika utifrån yta eller position. Samtidigt som hon på sina tidigare arbetsplatser drivit igenom framgångsrika organisationsförändringar är det hon som fått igenom bättre källsortering och att ingen ska slänga fulla kaffekoppar i soptunnan så att lokalvårdaren måste torka upp läckande sopsäckar.

Då kommunikation handlar om att tala målgruppens språk är inkluderande kommunikation (eller normkreativ kommunikation, som Ami själv kallar den) inte bara samhällsnyttigt och kul, utan även en hygienfaktor nära kopplad till lönsamhet.